برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.
دانلود ورژن جدید فایرفاکس
دانلود ورژن جدید کروم
چهارشنبه 19 دي 1403
info@rcid.tbzmed.ac.ir
English
فارسی
مرکز جامع اوتیسم
Comprehensive Autism Center
صفحه اصلی
معرفی مرکز
اهداف مرکز
اعضای مرکز
برنامه های جاری
برنامه های آتی
تماس با ما
درباره اوتیسم
برای متخصصان
اپیدمیولوژی
اتیولوژی/عوامل خطر ژنتیکی
اتیولوژی/فاکتورهای عصبی – زیستی
اتیولوژی/تئوری های روانشناختی
ویژگی های بالینی
تشخیص
ابزارهای ارزیابی
تشخیص های افتراقی و همبودی ها
درمان ها/مداخلات غیر دارویی
درمان ها/مداخلات دارویی
متفرقه
پیش آکهی
برای والدین
اوتیسم چیست؟
برداشتها و مفاهیم نادرست در مورد اختلال طیف اوتیسم
علائم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم
علت ها و عوامل مربوط به ایجاد اختلال طیف اوتیسم
تشخیص گذاری اختلال طیف اوتیسم
درمان های موجود در اختلال طیف اوتیسم
نحوه مدیریت موقعیتهای زندگی روزمره
خود مراقبتی در والدین
متفرقه
چکیده مباحث گروه والدین
پژوهش ها و تازه های اوتیسم
مقالات
اپیدمیولوژی
اتیولوژی / عوامل خطر ژنتیکی
اتیولوژی / عوامل فاکتورهای عصبی - زیستی
اتیولوژی / تئوریهای روانشناختی
ویژگی های بالینی
تشخیص
ابزارهای ارزیابی
تشخیص های افتراقی و همبودی ها
درمان ها / مداخلات غیرداروئی
درمان ها / مداخلات داروئی
پروگنوز
سایر مقالات حوزه اوتیسم
معرفی کتاب
طرح های مصوب و در حال اجرا
خدمات مرکز
ویزیت روانپزشکی
ویزیت تیمی
کاردرمانی
گفتاردرمانی
آموزش مهارتهای اجتماعی
آموزش والدین
غربالگری
ارزیابی تشخیصی
برنامه ثبت
برنامه های جامع درمانی
برنامه های روانشناسی
گالری تصاویر
بروشورهای آموزشی
کنترل دفع
مقابله با استرس
تعدیل بینایی
تعدیل شنیداری
نکاتی برای کمک به والدین در شروع سالتحصیلی جدید
نکاتی در خصوص رفتار با خواهر و برادر کودکان اختلال طیف اوتیسم
ABA (تحلیل رفتار کاربردی)
نحوه ارزیابی مداخلات اوتیسم، توسط والدین
تیم تحقیقاتی اوتیسم و اختلالات عصب- تکاملی وابسته
فهرست اصلی
فهرست اصلی
معرفی مرکز
اهداف مرکز
اعضای مرکز
برنامه های جاری
برنامه های آتی
تماس با ما
درباره اوتیسم
برای متخصصان
اپیدمیولوژی
اتیولوژی/عوامل خطر ژنتیکی
اتیولوژی/فاکتورهای عصبی – زیستی
اتیولوژی/تئوری های روانشناختی
ویژگی های بالینی
تشخیص
ابزارهای ارزیابی
تشخیص های افتراقی و همبودی ها
درمان ها/مداخلات غیر دارویی
درمان ها/مداخلات دارویی
پروگنوز
متفرقه
برای والدین
علت ها و عوامل مربوط به ایجاد اختلال طیف اوتیسم
تشخیص گذاری اختلال طیف اوتیسم
درمان های موجود در اختلال طیف اوتیسم
درمانهای رفتاری در اختلال طیف اوتیسم
درمانهای کاردرمانی در اختلال طیف اوتیسم
درمانهای گفتاری در اختلال طیف اوتیسم
علائم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم
درمانهای توانبخشی در اختلال طیف اوتیسم (مشترک بین رشته ای)
نحوه مدیریت موقعیتهای زندگی روزمره
نکات فرزند پروری برای کودکان طیف اوتیسم
خود مراقبتی در والدین
متفرقه
برداشتها و مفاهیم نادرست در مورد اختلال طیف اوتیسم
پژوهش ها و تازه های اوتیسم
مقالات
اپیدمیولوژی
اتیولوژی/عوامل خطر ژنتیکی
اتیولوژی/فاکتورهای عصبی – زیستی
اتیولوژی/تئوری های روانشناختی
ویژگی های بالینی
تشخیص
ابزارهای ارزیابی
تشخیص های افتراقی و همبودی ها
درمان ها/مداخلات غیر دارویی
درمان ها/مداخلات دارویی
پروگنوز
سایر مقالات حوزه اوتیسم
معرفی کتاب
طرح های مصوب و در حال اجرا در مرکز
خدمات مرکز
ویزیت روانپزشکی
ویزیت تیمی
کار درمانی
گفتار درمانی
آموزش مهارتهای اجتماعی
آموزش والدین
غربالگری
ارزیابی تشخیصی
برنامه ثبت
برنامه های جامع درمانی
برنامه های روانشناسی
صدای والدین
صدای کودکان
گالری تصاویر
مطالب سایر سایتهای خبری
مراکز همراه مرکز جامع اوتیسم
درمان های موجود در اختلال طیف اوتیسم
درمان های موجود در اختلال طیف اوتیسم
درمانهای دارویی در اختلال طیف اوتیسم
درمانهای غیر دارویی (روانی اجتماعی) در اختلال طیف اوتیسم
اقدامات لازم برای درمان اختلالات حس بینایی
شرحی در مورد مداخلات زودهنگام در اوتیسم
نمونه هایی از مهم ترین مداخله های درمانی، توانبخشی و آموزشی کودکان مبتلا به اختلال های طیف اوتيسم
کنترل رفتار در اختلال طیف اوتیسم
کنترل رفتار کودک مبتلا به اوتیسم (قسمت دوم)
کنترل رفتار کودک مبتلا به اوتيسم (قسمت سوم)
بازی های آرام سازی
خاموشی رفتار
رفتارهای اختلالی در کودکان مبتلا به اوتیسم و روشهای مقابله با آنها
فعالیت هایی جهت بهبود یکپارچگی حسی
کنترل حرکات ظریف
راهکارهایی برای افزایش آگاهی حسی در کودکان مبتلا به طیف اوتیسم
گفتاردرمانی و کودکان طیف اوتیسم
۵ قاعده در گفتار درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم - قسمت اول
۵
قاعده در گفتار درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم - قسمت دوم
نقش گفتار درمانی در درمان مبتلایان به اوتیسم
آموزش واژگان دستوری به کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (بخش اول - صفات)
آموزش واژگان دستوری به کودکان مبتلا به اوتیسم (بخش دوم: حروف اضافه)
ارتباط کاربردی در اوتیسم
چگونه با شکل دهی دوباره اکولالیا را کاهش دهیم؟
روش داستان هاي اجتماعی به چه نحوی است؟
چرا اشاره کردن را آموزش میدهیم؟
برقراری ارتباط با کودک مبتلا به اختلال اوتیسم
نکاتی در خصوص ارتباط، ارتباط غیر کلامی و ارتباط کلامی کوتاه و استفاده از اشاره گرها
چگونه یک انگیزه برای برقراری ارتباط ایجاد کنید؟
بازی درمانی در اختلالات طیف اوتیسم
تاثیر موسیقی درمانی در حذف رفتارهای کلیشه ای کودکان
تمرین هایی جهت بهبود حافظه ی فعال کودک مبتلا به اوتیسم
قواعد مربوط به انجام تعاملات ساده
حافظه ی بینایی چیست و معرفی چند فعالیت برای بهبود آن
آموزش علت و معلول به کودک مبتلا به اوتیسم
افزایش ارتباط چشمی
چگونه می توان توانایی تعمیم دهی در کودکان را افزایش داد؟
توصیه هایی برای تکامل کودک (سرگرمی و فعالیتهای اجتماعی -احساسی)
بازی با کودکان اوتیسم
تمرینات کاربردی جهت بهبود بازی های وانمودی و تئوری ذهن
آموزش توجه اشتراکی به کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم
آموزش پاسخ دادن کودکان مبتلا به اوتیسم به اسم خود
ایده های فعالیتهای تماس چشمی و ارتباطی از طریق نگاه کردن
Son-Rise
روش های کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب
اصول موفقیت درمان
مشکلات حسی در دانش آموزان
بازیهایی برای کودکان طیف اوتیسم
نکات مهم برای والدین کودکان طیف اتیسم قبل از شروع فرآیند درمان
مهارت های خودیاری
برنامه
Son-Rise
واقعیت مجازی و درمان اوتیسم
نوشته شده
در
يکشنبه بیست و سوم آبان 1400
ساعت
10:31
توسط
بهناز صلاحی
تعداد بازدید : 326
برچسب ها :
بیمارستان رازی تبریز
مرکز جامع اوتیسم
انواع درمان اوتیسم