تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی و حرفه ای در کاهش اضطراب و افسردگی جوانان مبتلا به اوتیسم
در مطالعه ای با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی و حرفه ای در کاهش اضطراب و افسردگی جوانان مبتلا به اوتیسم، نتایج نشان داد که این نوع آموزش ها به طور معناداری میزان افسردگی و اضطراب را در این گروه از بیماران کاهش می دهد. با این وجود اندازه اثر نشان داد که این تغییرات اندک هستند اما با توجه به زمان اندک و در طول مدت 8 هفته قابل توجه می باشد. این پژوهش نشان داد که آموزش مورد نظر تغییری در نگرش مبتلایان نسبت به همسالان ایجاد نکرده است و کاهش میزان افسردگی و اضطراب در نتیجه ی افزایش ارتباط با همسالان نبوده است.
منبع:
Social and Vocational Skills Training Reduces Self-reported Anxiety and Depression Among Young Adults on the Autism Spectrum/2011
گردآوری: صدیقه میرزایی/ دانشجوی دکتری روانشناسی