برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

مرکز جامع اوتیسم Comprehensive Autism Center

فهرست اصلی
فهرست اصلی
تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1396
کد 77
Evaluation of a new computer intervention to teach people with autism or Asperger syndrome to recognize and predict emotions in others / Martin silver & peter Lakes 2001

ارزیابی یک برنامۀ مداخله ای کامپیوتری جهت آموزش هیجانات به کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم

چکیده مقاله:
این آزمایش تصادفی کنترل شده به دنبال بررسی تاثیر یک برنامۀ کامپیوتری است که برای آموزش هیجات به کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم طراحی شده است.
۲ گروه ۱۱ نفره ( ۱۲ -۱۸ سال) از کودکان اوتیسم و یا آسپرگر در دو مدرسۀ ویژه شرکت کردند. یک گروه از برنامه های کامپیوتری به مدت ۱۰ جلسۀ نیم ساعته بیش از ۲ هفته استفاده کردند.
در خلال برنامه، اطلاعات کاهش قابل ملاحظه ای در خطاها از ابتدا تا آخرین استفاده از برنامه را نشان دادند. دانش آموزان قبل و بعد از مداخله با استفاده از حالات چهره، کارتون هایی که موقعیت های احساسی را نشان می دهند و داستانهایی با الفاظ ساده (non literal) ارزیابی شدند. امتیازات وابسته به سن و کلام نبودند.
گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در هرسه ارزیابی (بالا) افزایش داشت. امتیازات رابطۀ چشمگیری با دفعات استفاده از برنامۀ کامپیوتری داشت و نتایج نشان دهندۀ تاثیر مثبت بود. تحقیقات اضافی می تواند ارزیابی کند که آیا این نتایج به دنیای واقعی قابل تعمیم هستند و آیا می توانند عملکرد تئوری ذهن را بهبود ببخشند یا نه؟


جهت مشاهده فایل کامل مقاله اینجا و جهت مشاهده بخش مقالات اینجا را کلیک نمائید.