موضوع گزارش: ارزیابی های پایه ای و دوره ای
ارزیابی یک فرآیند سیستماتیک برای جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون در مورد مهارتهای مراجع است. اهداف ارزیابی تعیین سطح پایه مراجع، تعیین نقاط قوت و ضعف و تعیین اهداف درمانی می باشد. جلسات ارزیابی پایه در مرکز اتیسم دانشگاه علوم پزشکی تبریز تحت نظر اساتید گروه توانبخشی و درمانگران به صورت هفتگی برگزار میشود. در این جلسات مهارتهای ارتباطی، زبانی، گفتاری، شناختی و حسی حرکتی مراجع با مصاحبه با والدین و یا مشاهده مستقیم رفتار کودک طبق تستهای معتبر بررسی شده و طبق مشکلات مراجع، درمانگر و میزان جلسات درمانی مراجع تعیین میشود سپس مراجع وارد فاز درمان میشود.
پس از طی یک دوره درمانی جهت تعیین میزان و سرعت پیشرفت مراجع، ارزیابی دورهای انجام شده و وضعیت مهارتهای مراجع پس از طی جلسات درمانی بررسی میشود.
والدین محترم میتوانند پس از مراجعه به پزشک و دریافت برگ ارجاع، جهت ارزیابی کودک خود به این مرکز مراجعه نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اتیسم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارتباط باشید.
تهیه و تنظیم خبر: مهسا زالی