برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

مرکز جامع اوتیسم Comprehensive Autism Center

فهرست اصلی
فهرست اصلی

آرشیو تازه ترین ها

روش داستان هاي اجتماعي به چه نحوي است؟

برای والدین گرامی

روش داستان هاي اجتماعي به چه نحوي است؟

اين داستان ها براي آموزش مهارت هاي اجتماعي به كودكان اتيستيك آماده شده است. از طريق اين داستان ها به كودكان آموزش داده مي شود كه چگونه احساسات،منظور و برنامه هاي ديگران را درك كنند.

يکشنبه 19 شهريور 1396
آموزش ذهن خوانی به کودکان اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین و مربیان

معرفی کتاب

آموزش ذهن خوانی به کودکان اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین و مربیان

اصطلاح نظریه ذهن توسط دیوید پریمیک در سال 1987 مطرح شد. نظریه ذهن عبارتست از توانایی فرد برای درک حالتهای ذهنی سایر افراد (مثل افکار، باورها، تمایلات، نیت ها، احساسات و رویاها)، استفاده ...

يکشنبه 19 شهريور 1396
برگزاری سخنرانی تحت عنوان

از سلسله سخنرانیهای ماهانه مرکز اوتیسم

برگزاری سخنرانی تحت عنوان "توانبخشی شناختی در اختلالات طیف اوتیسم"

در ادامه سخنرانیهای ماهانه مرکز اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سرکار خانم لیلا راهرو (روانشناس مرکز جامع اوتیسم) سخنرانی تحت عنوان "توانبخشی شناختی در اختلالات طیف اوتیسم" را مورخه 19 شهریور ...

چهارشنبه 15 شهريور 1396
برگزاری جلسه آموزشی تحت عنوان

مورخه 12 مرداد برگزار گردید

برگزاری جلسه آموزشی تحت عنوان "تغذیه کودکان و مکمل یاری"

در ادامه مطالب ارائه شده در خصوص تغذیه در کودکان اوتیستیک در جلسه قبل و با توجه به محدودیت های عمده ای که با رعایت این رژیم غذایی برای کودکان ایجاد می شود، جلسه ای ...

پنجشنبه 9 شهريور 1396
از سلسله سخنرانیهای ماهانه مرکز اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی تبریز

4 شهریور برگزار خواهد گردید

از سلسله سخنرانیهای ماهانه مرکز اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی تبریز

سخنرانی تحت عنوان "مداخلات شناختی در اختلال طیف اوتیسم" با ارائه سرکار خانم لیلا راهرو (روانشناس مرکز جامع اوتیسم) روز شنبه مورخه 4 شهریور در سالن کنفرانس بیمارستان اسدآبادی از ساعت 8 الی 10 انجام خواهد یافت.

پنجشنبه 2 شهريور 1396
معیارهای اختلال طیف اوتیسم بر اساس نظام تشخیصی DSM 5

معیارهای اختلال طیف اوتیسم بر اساس نظام تشخیصی DSM 5

فرد در تقابل اجتماعی-هیجانی نقص دارد: نقص درتعامل اجتماعی-هیجانی متقابل یک طیف است که از نزدیک شدن به دیگران بصورت غیر عادی و عدم مصاحبت نوبتی شروع می شود، با ...

چهارشنبه 25 مرداد 1396
مواجهه با احساسات خود در برابر تشخيص اختلال طيف اتيسم كودكتان

مواجهه با احساسات خود در برابر تشخيص اختلال طيف اتيسم كودكتان

نخستين واكنش به تشخيص اتيسم، شوك است. شما به وسيله برچسبي كه بر فرزندتان خورده است، احساس سردرگمي يا بهت ميكنيد. تشخيص را زير سوال ميبريد. گاهي ...

چهارشنبه 25 مرداد 1396
باورهای غلط در مورد اختلالات طیف اتیسم

باورهای غلط در مورد اختلالات طیف اتیسم

اشکال در برقراری ارتباط چشمی مناسب یکی از علائم احتمالی در کودکان مبتلا است، اما این علامت تنها یکی از علائمی است که ممکن است در این کودکان وجود داشته باشد، بعضی از کودکان مبتلا ممکن ...

چهارشنبه 25 مرداد 1396
بازی چیست و به چه فعالیتی بازی میگویند؟

بازی چیست و به چه فعالیتی بازی میگویند؟

به هرگونه فعالیت جسمی و یا ذهنی هدفداری که به صورت فردی یا گروهی انجام شود و موجب کسب لذت و برطرف کردن نیاز های کودک شود بازی میگویند. استفاده از بازی های ...

چهارشنبه 25 مرداد 1396
لگو درمانی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

لگو درمانی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

پکت، مک کالوم و کینبس (2016) در مطالعه ای به بررسی این اینکه آیا تجارب مادران در اجرای لگو درمانی در خانواده های دارای کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم تاثیری بر روابط خانواده دارد یا خیر پرداختند.

چهارشنبه 25 مرداد 1396